Sunday, October 24, 2010

diari titian kaseh 2

anak kecil ini comei..

keletahnya..membuatkan aku..tertarik..~

yehhaa,,,,


aku beradu nasib...

kira-kira dalam hati..

nak pergi ke tak..kalu pergi aku menjadi mangsa..

kalu tak pergi..hatiku menyesal..


gtuw.~itulah yg ku rasakan..


**

"adik..adik, nak wat pe ni..?

tak baik taw..buat macam ni....kesian die..."


aku menegur..(cubaan : berdiplomasi..)

tangannya tak berhenti bergerak..

tidak di endahkan teguranku...

aku berpaling pada kawanku..~

sempat ku jeling ke arah kawanku..~(kasihannya..*menahan kesakitan)..

ewaahh..control mancho katakan....hahaa..(ditumbuk bertubi-tubi..tanpa henti..)

huhu...tak kan nak menjerit kesakitan pula..kan,kan...(dalam hati :sabar)


tanpa buang masa..

aku renung tajam..(seolah-olah nak makan..~)


ceit...tidak diendahkan juga..~ (pancing x mengena,..)

lantas...aku berdiri dihadapan..lalu ku duduk berhadapan dengannya..

tiba-tiba..


aocchhh...sakit..aku menyeringai dalam hati..

waduh3..baru kecik, tp tenaganya..

*kawan ku dah terlepas..(legaa..)


aku memegang tangannya..

bukan ntuk mempertahankan diri..

sengaja aku ingin berikan sedikit ruang..

untuk berbicara dengannya..


"adik..adik nak tumbuk akak lagi x..?


tanpa suara...angguk pun tidak..tangannya terus memukul..

*aku menahan diri..*sakit oo..


aku acahnya..~


"adik..kalu adik wat lagi...akk pun boleh wat adik taw..

hah..akk kan..ada black belt taw.." (xfaham lagi..)


aku cakap lagi...untuk menyakinkannya..


"akk de belajar taekwondo.." (memg betul pe..serius..)


jeng3....


die diam seketika..~berfikir kut..


then..die cakap..


"nak lawan dgn akak..nak lawan..~jom..

akk jadi raksasa..~(dari tangan,kaki sume die bebas bergerak..)


pulak dah..?? mati aku..kuss..semangat..!!

itulaa..cari nahas..nak lawan budak kecik,

macm2 boleh jadi..(geleng2..)


ciss..umpan tak mengena...

xpe2..aku mencuba lagi..


lantas..aku katakan kepada die..


"adik..klau adik lawan dgn akak..adik xsakit..tp..

coklat adik yg kat tgn tu...akk habiskan..

okay...jom lawan...akak dah sedia ni.."


jeng3....


korang rasakan : apa yg terjadi..??






ahhaa...




percaya tak...




budak itu terus lari..~



No comments:

Post a Comment