Monday, July 27, 2009

cite dulu n skarang

siang tadi kuar..dalm pkul 11 lebih..
jalan2 sambl2 amik angin luar,gtuww..
bukan kuar sorang diri tp ditemankan oleh abah..

kebetulan abah nak jumpa kawn lama,
yang keje remiser kat mercury securities,
boleylaa..aku tinjau2 suasana org yg beli saham ke,
tgok orang keww..
kan,kan..

sampai jew..kat situ,
fikiran aku berputar,
macm pernah ak pegi jeww..
rupa2nya..
masa aku tadika sampai sek rendah,
aku dah pernah pegi tempat tue,
cume bezanyaa..suasana jah..!!!

kalu dulu,aku masih ingat lagi,
apek2 cina,seluar pendek,dgn t-shirt biase jeww pun....
tp poket..penuh,wakaka..boley beli saham itu,ini..
tu laa..
jgn judge dgn personaliti org jahh...!!

eh..berbalik citer tadi...apek2 ni kan,
die akan angkat tangan,
berebut2 nak beli saham,

tuhh..blum tgok lagi
kalu saham tuh melonjak naik..
alamatnya..
riuh rendah macam kat pasar malm,
sungguh..teriakan kegembiraan,
berpelukan sesama mereka..
aku pernah tgok suasana macm tuh..

tpkan..kalu harga jatuh..
cian tgok rupa2 org yg rugi..
wajahnya sunggul,kenangkan hasil titik peluh hangus,
hilang begitu saje..sedey..sedey..


apapun....
skarang dah lain..
xley da..nak tgok suasana macam tuh,..
sebb,teknologi di hujung jari,
kali ni..ku tgok remiser laa..
sekejap,kejap..angkat fon,
ohhoo..gtuw lah...org nak beli or jual saham
die kena contact dgn remiser..


agak2 kalu zaman ku bekerja nanti,
camne eh..??

No comments:

Post a Comment